четверг, 14 марта 2013 г.

Узагальнення і систематизація знань з теми « Основні класи неорганічних сполук»



Відкритий урок з хімії у 8 кл вчителя ЗСШ 29 Субботіної А.В

Тема. Узагальнення і систематизація знань з теми « Основні класи неорганічних сполук»

Мета навчальна: узагальнити, систематизувати й скорегувати знання учнів з теми  « Основні класи неорганічних сполук», з’ясувати  рівень засвоєння знань, умінь, та навичок про класи неорганічних сполук на прикладі оксидів,основ,кислот, солей
Мета розвиваюча: формувати практичні навички роботи з хімічними речовини та лабораторним устаткуванням, уміння застосовувати знання на на практиці.
Мета виховна: виховувати хімічну культуру, виховувати толерантність

Тип уроку: Узагальнення і систематизація знань, вмінь, та навичок.
Форма роботи: урок-гра, групова робота, робота за картками, мозковий штурм, елементи лабораторної роботи

Обладнання: періодична система Д.І Менделєєва, таблиця розчинності, комп’ютер, картки-завдання, штатив, пробірки, реактиви

                  Хід уроку
I (Актуалізація) Бліц-опитування. Відповідь 1 бал
1. Складна речовина, що складається з атомів металлу й кислотного залишку - (сіль)
2. Реакція взаємодії між кислотами й основами називається – (нейтралізація)
3. У лужному середовищі фенолфталеїн набуває кольору (малиновій)
4. Складні речовини, що складаються з атомів металу й оксисену називаються – (оксидами)
5. У результаті взаємодії кислотного й основного оксидів утворюється – (сіль)
6. Розчинні у воді основи називаються – (лугами)
7. Складні речовини, що складаються з атомів металу й однієї або кількох гідроксильних груп називаються – (основами)
8. У наслідок розчинення кислотних оксидів у воді утворюється – (кислота)
9. Нерозчинні основи внаслідок нагрівання розкладаються на (оксиди і воду)
10. У наслідок розчинення основних оксидів утворюється (основи)

Казка
ІІ (Мотивація)В одному хімічному королівстві жила королева-мати. І було в неї троє дітей (за відео фрагментом здогадатися, що це за сполука і як здогадалися)
Отже королева-мати – це сіль, і в неї 2 доньки і один син. Як ви вважаєте, хто вони (оксид, кислоти, основи). І кожен з цих дітей вважає себе кращим за інших.
Кожен ряд – представник класу. Кожен хоче довести, що він:
ІІІ Узагальнення і систематизація
1. Найрідніший. Завдання: на дошці написати способи отримання солей з оксидів; за кислот; з основ. Взаємоперевірка, коментування. 3 бали.
Висновок: генетично взаємозвязані.
2. Найяскравіший. Завдання: треба за допомогою наявних реактивів довести, що в пробірці знаходиться саме та сполука. З кожного ряду виходить учень і готується, чекає сигналу.
3. Найважливіший. Доповіді учнів: сполуки в побуті, в природі і організмі.
Як ми почули, зараз представники цих класів широко застосовуються у багатьох сферах життя. І ми як компетентні люди знаємо, що з ними треба поводитися … (обережно). Знаємо реакцію, яка робить шкідливі сполуки більш безпечною (нейтралізація).
Що допоможе розрізнити сполуки різних класів (учні роблять дослід, коментують)
За допомогою яких реакцій, ми можемо виявити різні сполуки (якісні реакції).
4. Тепер королівські діти почали сперечатися, хто з них найспритніший. Завдання -  естафета: ланцюжок перетворення на дошці для кожної команди, кожна парта виконує свою реакцію.


5. І останнє завдання – хто розумніший. (на вибір картка з реакціями або задача). Оцінюється в 5 балів. Взаємоперевірка, коментування. Самостійне виставляння оцінок.

ІV Підведення підсумків: результат суперечок один – всі діти для мами найкращі і любимі. І Ви сьогодні молодці. Індивідуальні підсумки. Підсумки за метою.

Комментариев нет:

Отправить комментарий